OPRAC

OPRAC

OPRAC

OPRAC

مقاله موارد کاربرد انرژی اتمی

کوچکترین قسمت تشکیل دهنده‌ی مواد، مولکولها نیستند بلکه خود مولکولها نیز از بخش‌های ریزی تشکیل یافته و آنها را اتم نام نهادند و خود اتم‌ها از ذرات ریزی تشکیل یافته‌اند و قابل شکستن و خرد کرن می‌باشند. و ذرات تشکیل دهنده‌ی اتم‌ها به نامهای پروتون، نوترون و الکترون خلاصه می‌شوند. دانشمندان به دنبال تحقیقات و مطالعات زیاد دریافتند که از اتم‌های بعضی عناصر مانند رادیوم و اورانیوم ذرات و اشعه‌ی نامرئی پرتاب می‌شوند. آنها چنین عناصری را رادیواکتیو نام نهادند. تابش اشعه از این عناصر به علت شکستن هسته‌ی آنها بود.  ادامه مطلب ...

چگونه فطریه و کفاره خود را به دست نیازمندان واقعی برسانیم؟

پایان یافتن ماه مبارک رمضان برای بندگان متدینی که خالصانه و عاشقانه، در این ماه مبارک روزه گرفته‌اند، در بردارنده حس شادی و رضایت و سربلند بیرون آمدن از آزمون الهی و سر سفره میهمانی خداوند نشستن است.  
  ادامه مطلب ...

گاز اکسیژن

کلمه اکسیژن از دو واژه یونانی  Oxus بمعنای اسید و Gennan به معنای تولید گرفته شده است ( البته اکسیژن اسم زیاد مناسبی برای گاز اکسیژن نیست چون خیلی از اسیدها اکسیژن ندارند ).

گاز اکسیژن در سال 1771 همزمان و در تحقیقاتی کاملا جداگانه توسط  " ویلهام شیله " دانشمند سوئدی و " جوزف پرستیلی " دانشمند انگلیسی کشف شد  ( شیله در ابتدا اکسیژن را هوای آتشین نامید چون مواد به خوبی در آن می سوختند ).

این ماده در سال 1774 توسط دانشمند مشهور فرانسوی  " آنتونی لاوازیه " اکسیژن نامگذاری شد .  ادامه مطلب ...

یکی از قدرتمندترین سایت ها در زمینه موسیقی

Spotify یکی از قدرتمندترین سایت ها در زمینه موسیقی می باشد که شما به راحتی میتوانید با خرید یک گیفت کارت Spotify بیش از 16 میلیون ترانه دسترسی داشته باشید.

Spotify از اکتبر سال ۲۰۰۸، راه‌اندازی شده است و بیشترین طرفداران خود را در اروپا دارد.

«اسپاتیفای» از لحاظ لغوی ترکیبی از کلمه‌های SPOT و IDENTIFY می باشد.

 
ادامه مطلب ...

اتم چیست؟

اتم کوچکترین واحد تشکیل دهنده یک عنصر شیمیایی است که خواص منحصر به فرد آن عنصر را حفظ می‌کند. تعریف دیگری آن را به عنوان کوچکترین واحدی در نظر میگیرد که ماده را میتوان به آن تقسیم کرد بدون اینکه اجزاء بارداری از آن خارج شود.[۲] اتم ابری الکترونی، تشکیل‌شده از الکترون‌ها با بار الکتریکی منفی، که هستهٔ اتم را احاطه کرده‌است. هسته نیز خود از پروتون که دارای بار مثبت است و نوترون که از لحاظ الکتریکی خنثی است تشکیل شده است. زمانی که تعداد پروتون‌ها 

ادامه مطلب ...